• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 19 مهر 1400
کد مطلب : 142607
+
-

کیوسک/ روزنامه ایندیپندنت [انگلیس]/ انتخابات عراق، سرآغاز تغییر؟


روزنامه ایندیپندنت به نقل از مقامات امنیتی در عراق نوشته که 250هزار نیروی امنیتی، وظیفه تامین امنیت در انتخابات پارلمانی این کشور را به‌عهده دارند. روز یکشنبه، درهای حوزه‌های رای‌گیری در بغداد در حالی به روی مردم باز شدند که جت‌های جنگنده عراق در آسمان پایتخت، مشغول گشت زنی بودند. فضا به‌شدت امنیتی است و دولت سعی دارد تا انتخابات را بدون حادثه تروریستی برگزار کند. خواسته مردم فقط یک چیز است؛ «تغییر.»

روزنامه نیویورک تایمز [آمریکا]
تهدید چین علیه تایوان


نیویورک ‌تایمز نوشته که حمله احتمالی چین به تایوان، نیازمند یک عملیات گسترده نظامی است. چین طی دهه‌های اخیر، قدرت نظامی خود را تقویت کرده، اما حتی اگر پکن بتواند جزیره تایوان با جمعیت 24میلیونی‌اش را تصرف کند، این جنگ به‌شدت اقتصاد چین را به لرزه درخواهد آورد. غیر از این، تلفات چنین جنگی بسیار بالا خواهد بود. به همین دلیل، در شرایط کنونی پکن تمایلی به آغاز درگیری در آسیا نخواهد داشت.

روزنامه عرب نیوز [عربستان]
رد کمک آمریکا از سوی طالبان


مذاکره‌کنندگان ارشد طالبان که برای گفت‌وگو با نمایندگان آمریکا به دوحه رفته‌اند، اعلام کرده اند در جریان مبارزه با داعش، نیازی به کمک واشنگتن ندارند. امیرخان متقی، وزیرخارجه و رئیس هیأت طالبان در مذاکرات دوحه تأکید کرده که این هیأت از واشنگتن خواسته که در امور داخلی افغانستان دخالت نکند و به حاکمیت طالبان احترام بگذارد. او همچنین خواستار آزاد شدن اموال بانک مرکزی افغانستان در آمریکا و چند کشور اروپایی شده است.









 

این خبر را به اشتراک بگذارید